اطلاعیه بسیار مهم در خصوص نقل و انتقال دامنه های تحریم شده ریسلو به شرکت جدید و راه حل آسان وب هاست برای تحریم های فعلی

مرحله اول: تشخیص صحیح دامنه تحریم شده:

همانطور که در اطلاعیه قبلی به اطلاع کاربران رساندیم ریسلو (Realtime Register) دامنه های با whois ایرانی را تحریم کرده است، برای این که مطمئن شوید دامنه شما توسط ریسلو به ثبت رسیده است یا خیر،  به وب سایت who.is مراجعه بفرمایید (مطابق تصویر)، سپس در قسمت search box این سایت نام دامنه خود را وارد کنید و بر روی آیکون ذره بین کلیک کنید، در صفحه مشخصات دامنه اگر از قسمت Registrar Info در مقابل Name نوشته شده بود REALTIME REGISTER B.V. به این معناست که دامنه شما توسط resello به ثبت رسیده است.


مرحله دوم راه حل:

در شرایط تحریم دامنه های ایران، راه حل آسان وب هاست چیست؟

قبل از هر چیز بدانید این تحریم ها فقط مشمول دامنه های بین المللی مانند: دات کام، دات نت، دات او آر جی، دات اینفو و هر پسوند دیگری به جز دات آی آر ir. است. (دامنه های تحریم شده: com. و net. و org. و info. هستند) به صورت خلاصه می توان گفت که اگر دامنه شما هم توسط ریسلو تحریم شده است، ابتدا تاریخ انقضای دامنه خود را بررسی کنید، اگر دامنه شما طی ۲ ماه آینده در حال منقضی شدن است، هرچقدر سریع تر نسبت به تمدید دامنه خود برای یک یا چند سال آینده اقدام کنید، اگر دامنه شما بین المللی باشد و پس از ۳۰ روز آینده منقضی شود، تمدید دامنه ها با ۱۰ برابر تعرفه عادی قابل انجام هستند، لطفا در این زمینه کاملا جدی باشید و اگر دامنه شما طی ۳۰ روز آینده منقضی می شود، سریعا نسبت به تمدید آن اقدام کنید. اگر دامنه شما تاریخ انقضا داشته باشد تا زمان خروج از تحریم ها و انتقال دامنه ها به یک ریجسترار دیگر، هیچ خطری کسب و کار شما را تهدید نخواهد کرد. اگر از تاریخ انقضای دامین خود اطمینان کامل ندارید، وارد ناحیه کابری خود در آسان وب هاست شوید و از قسمت دامنه ها –> دامنه های من را انتخاب کنید و از سربرگ سررسید بعدی تاریخ انقضای دامین خود را مشاهده کنید. در صورتی که در زمینه تاریخ انقضای دامنه و تمدید دامنه، شک یا شبه دارید، از طریق ارسال تیکت پشتیبانی از پشتیبانی فنی آسان وب هاست کمک بخواهید. (لطفا به دلیل حجم تماس از گرفتن تماس تلفنی تا جای ممکن بپرهیزید و از طریق تیکت مراتب را پیگیری بفرمایید.)

و اما راه حل آسان وب هاست برای خروج از تحریم های فعلی دامنه توسط شرکت Resello :

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم تیم فنی آسان وب هاست به صورت شبانه روزی به دنبال حل مشکل و بررسی و تست شرکت های جایگزین مطمئن بود و طی تحقیقات صورت گرفته تنها ۲ گزینه مناسب و قابل اطمینان یکی شرکت joker آلمان و یکی Hexonet آلمان بود که نهایتا طی بررسی و رتبه دهی نهایی شرکت به تایید قرارداد  و نمایندگی معتبر با شرکت hexonet آلمان رسید . این شرکت در whois رجیستار با نام (۱API GmbH) ظاهر می شود که در حقیقت همان شرکت معتبری است که مورد تایید آسان وب هاست برای ادامه روند فعالیت قرار گرفته است. لازم به ذکر است در کلیه شرکت های دنیا جهت انتقال دامنه ۱ سال هزینه تمدید دامنه همراه با انتقال دریافت می شود و کاربران عزیز نیز ملزم به پرداخت این هزینه جهت انتقال و تمدید دامنه خود به شرکت جدید هستند.

(کاربران گرامی لطفا توجه داشته باشید در خصوص صحت این مساله می توانید از سایر شرکت های معتبر ایرانی یا حتی در سایت zoomit هم جویای قضیه شوید. قصد ما ایجاد هزینه برای مشتری نیست و در شرایط فعلی تحریم شما ملزم به پرداخت هزینه تمدید جهت انتقال دامنه و نجات آن هستید.)

 

برای اینکه شما قادر باشید دامنه خود را از شرکت Resello به این شرکت آلمانی منتقل کنید کافی است دقیقا مراحل زیر را  در آسان وب هاست طی کنید و جهت بررسی و صحت انجام کار در نهایت یک تیکت باز کنید.

۱- وارد حساب کاربری خود در آسان وب هاست شوید.

۲- بر روی منوی دامنه ها – دامنه های من کلیک کنید.

۳- دامنه خود را از لیست انتخاب نمایید. (برای انتخاب دامنه در جلوی باکس دامنه روی علامت آچار کوچک کلیک کنید.)

۴- کد انتقال دامنه را با دقت کپی کنید (دقت کنید ممکن هست در این کد علامت های %^&*($#@!   مشاهده کنید که باید کامل کپی شود و نهایت دقت را انجام دهید که ابتدا و انتهای کد انتقال فضای خالی (Space) موجود در متن کپی نشود)

 

۵- بعد از دریافت کد انتقال مجدد به منوی دامنه ها بروید و انتقال دامنه به ما را بزنید (به دلیل اینکه در حال حاضر شرکت آسان وب هاست روی رجیستار جدید تنظیم شده با این کار شما عملا دامنه خود را به صورت خودکار از شرکت قبلی به شرکت جدید انتقال می دهید)

 

 

 

 

۶- در مرحله بعدی پرداخت مبلغ انتقال را انجام دهید و منتظر ایمیل تایید انتقال از سوی آسان وب هاست باشید.

نهایتا با صفحه زیر در بخش مدیریت دامنه رو به رو خواهید شد که به مفهوم شروع عملیات انتقال است.

دقت کنید این مرحله بسیار مهم است و بعد از پرداخت مبلغ یک ایمیل از سوی شرکت جهت تایید انتقال به فارسی و ۲ ایمیل جهت تایید انتقال شما در شرکت ثبت دامنه جدید ارسال می شود که روی لینک ایمیل ها باید کلیک کنید و انتقال را نیز در شرکت ریسلو تایید بفرمایید.

تصاویر این ایمیل ها در زیر آمده است.

تصویر ایمیل اول:

تصویر ایمیل دوم:

نحوه تایید ایمیل دوم:

۷- مرحله آخر بررسی انتقال:

در این مرحله یک ایمیل از طرف ۱API برای شما ارسال میشه که باید آنرا تایید کنید (این ایمیل برای تایید هویت شماست و ممکن است کمی با تاخیر ارسال شود)  بعد از  کلیه امور انجام شده در آسان وب هاست یک تیکت باز کنید و درخواست بررسی انتقال دهید. این مرحله را حتما طی کنید تا بررسی لازم توسط کارشناسان صورت گیرد و صورت حساب دامنه شما برای تمدید های بعدی به صورت دستی بررسی و در صورت هرگونه مشکل رفع نقص شود.

 

 

 

 

 

سوالات متداول:

 

۱- آیا بعد از انتقال و تمدید زمان قبلی باقی مانده از تمدید دامنه از بین می رود؟! (اگر مثلا ۲ ماه از دامنه من مانده باشد و الان انتقال دهم و ۱ سال تمدید شود دامنه من ۱ سال تمدید می شود یا ۱ سال و ۲ ماه)

خیر زمان تمدید به زمان فعلی دامنه اضافه می شود.

 

۲- آیا این انتقال اجباری است؟

بله متاسفانه این انتقال ۱۰۰ درصد اجباری هست و بهتر هست پیش از هر گونه مشکل اقدام به انتقال دامنه نمایید. آسان وب هاست بعد از این اطلاعیه مسئولیتی در قبال سهل انگاری مشتری نمی پذیرد.

 

۳- آیا شرکت جدید ممکن است ایران را مجددا تحریم کند؟

با شرایط موجود در دنیا علیه فعالیت های اقتصادی جهانی ایران و محدودیت های  ارزی هیچ چیزی بعید به نظر نمی رسد ولی تلاش ما از این بابت بوده که در حال حاضر شرکت ثبت دامنه جدیدی را انتخاب نماییم که   مطمئن و قدیمی و به صورت رسمی هویت ایرانی را پذیرفته و هیچ مشکلی را در این رابطه با ایران و روابط مالی با ایران را ندارد . هر چند شرکت آسان وب هاست روابط مالی خود را از طریق ایران انجام نمی دهد و از طریق دفتر معتبر صرافی در کشور مطمئن و به صورت کاملا قانونی انجام می دهد تا حداقل مشکلات را داشته باشیم در خصوص ریسلو هم مشکل ما پرداخت مالی با مشخصات ایرانی نبوده و مشکل با whois ایرانی دامنه های ثبت شده است.

 

۴- مدت زمان انتقال از ریسلو به شرکت جدید چه زمانی است؟

این انتقال نهایتا بین ۱ تا ۲ روز (در ایام تعطیل شنبه و یکشنبه خارجی ها) و نهایتا ۱۲ ساعت در ایام غیر تعطیل خارجی ها باید انجام شود و چنانچه انتقال شما انجام نشده مراتب را از طریق تیکت پشتیبانی در آسان وب هاست جویا شوید.

 

۵- آیا بعد از انتقال دامنه سایت من دان می شود؟

خوشبختانه انتخاب این شرکت یکی از مزایایی که داشت همین عدم دان تایم و بی وقفه عملکردن دامنه حتی بعد از انتقال هست و با خیال آسوده و دقیقا مطابق آموزش در سایت اگر پیش بروید هیچ دان تایمی نخواهید داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود.

 

۶- چه مشکلی می تواند بعد از انتقال برای من باشد؟

دقت کنید حتما ایمیل های تایید مشخصات و هویت خود را که بعد از انتقال برای شما ارسال می شود با دقت تایید کنید تا هیچ مشکلی برای شما ایجاد نشود.

 

۷- چگونه از انتقال موفق بعد از تایید لینک ها مطمئن شوم؟

در سایت who.is بعد از تایید کامل ۲ لینکی که در بالا شرح داده شد باید وضعیت دامنه را بعد از یک ساعت رفرش و بررسی کنید. برای اینکار به تصویر زیر دقت نمایید.

 

۸- آیا بعد از انتقال whois دامنه همچنان ایرانی و به اسم خود ماست و اطلاعات و آدرس ایرانی قابل درج است؟

بله whois دامنه دقیقا مطابق پروفایل شما خواهد بود و با توجه به قوانین جهانی تا ۶۰ روز بعد از انتقال قادر به تغییر whois نمی باشید. لذا در مشخصات پروفایل خود در آسان وب هاست دقت کافی را داشته باشید که مشکلی وجود نداشته باشد و سعی کنید حتی الامکان مشخصات خود را در پروفایل انگلیسی کنید و به فارسی نباشد.

 

 

 

در صورت هرگونه سوال خارج از چهارچوب بیان شده می توانید مراتب را از طریق تیکت پشتیبانی در آسان وب هاست پیگیری بفرمایید.